Cea mai mare fabrica din Europa
pentru tratamentul anticoroziv KTL
a semiremorcilor

  Calitate inalta: grosime constanta de 50 microni

  Aspect placut: Vopseaua este uniform intinsa pe toata suprafata.

  Rezistenta ridicata: Cea mai buna tehnologie de protectie anticoroziva existenta pe piata la ora actuala.

  Proces ecologic

Despre instalatia KTL al LeciTrailer

  • Este cea mai mare fabrica de tratare antocoroziva a sasiurilor prin tehnologia cataforetica KTL (numit si cataforeza) din Europa datorita capacitatilor bazinelor, avand o suprafata de 10.000 m².
  • Fiecare dintre cele 10 bazine folosite in proces are o capacitate de 210m3 (210.000 litrii).
  • Linia tehnologica a fost creata de firme de renume internationala specializate fiecare intr-o anumita tehnologie.
  • Fiecare componenta sau produs Lecitrailer este vopsit cu aceasta tehnologie dimensiunile maxime permise a pieselor fiind de 14 x 2.6 x 2.8 m si 5000 kg.

Rezumatul stadiilor

  1. Sablare
  2. Degresare – stropire cu solutie alcalina
  3. Degresare – imersie in solutie alcalina
  4. Clatire.
  5. Clatire.
  6. Conversie nanotehnologica (10-12 nanos) – saruri de zirconiu
  7. Clatire
  8. Clatire
  9. KTL – depunerea vopselei primare epoxy (40-50 microni)
  10. Clatire
  11. Clatire
  12. Preincalzire al 80ºC
  13. Polimerizare – cuptor 180º C timp de 40 minute
  14. Racire

Ce insemna protectie anticoroziva cu tehnologie KTL?

Vopsirea cataforetica (numita si cataforeza): este o metoda de vopsire foarte eficienta in cazul pieselor cu forme neregulate, asigurand o protecţie ridicata contra coroziunii printr-o depunere uniforma a stratului de vopsea chiar si in partile greu accesibile.
.
Vopsirea este pe cale electromecanica. Cataforeza KTL consta in imersia pieselor intr-o solutie speciala. Prin actionarea unui curent continuu, se formeaza un camp electric si realizeaza transferul ionilor din vopsea, pe suprafaţa pieselor, asigurand o depunere uniforma.

Procesul KTL este urmatorul:

  • Nu toti fabricantii sableaza toate piesele inainte de procesul KTL dar Lecitrailer da. 
  • Tehnologie imbunatatita de sablare datorita instalatiei de sablare noi cu bile de otel: 
    Putere marita a noi instalatii  cu 24 de turbine.
    Permite sablarea pieselor atat celor agatate pe suporti cat si a celor de pe podea.
    Se pot sabla si piese mari de pana la 5000 Kg.
  • Zona de iesire de la instalatia de sablare:
    Jeturi rotative de aer comprimat permit eliminarea tuturor resturilor. 
    Dimensiunile si geometria lui permit sablarea tuturor modelelor pe care LeciTrailer le fabrica. 
    De aici piesele sunt ridicate cu o instalatie de ridicat speciala si vor fi introduse succesiv in cele 10 bazine din cadrul procesului KTL.
 
 

  • Este cea mai mare fabrica de vopsire KTL din Europa, din punct de vedere al capacitatii bazinelor: fiecare din cele 10 bazine folosite in cadrul procesului are o capacitate de 210 m3. Lungimea bazinelor este de 14 metrii.
  • Este un proces extrem de curat si bine pregatit, curentul electric face ca sa ajunga vopseaua in toate locurile inaccesibile ale sasiului.  
  • Dureaza doar 30 de minute ca un sasiu sa parcurga toate cele 10 bazine.
    • La fiecare 15 minute iese o piesa vopsita.
    • Instalatia de bazine contine doua piese in aceeasi timp si bazinul sase este la jumatatea drumului.  
  • In timpul procesului variabile cum ar fi temperatura, nivelul PH si conductivitatea apei sunt masurate si controlate pentru a garanta calitatea.
  • Continutul bazinelor este amestecata si agitata constant. 
  • Bazinul 1: Degresare prin pulverizare cu solutie alcalina la 50ºC.
    • Pentru a curata piesa sablata. 
    • Singurul stadiul care se face prin pulverizare ca restul se fac toate prin imersie.
    • Se face la presiuni foarte mari cu apa osmotica si detergenti alcalini.  
  • Bazinul 2: Degresare prin imersie in solutie alcalina la 50ºC.
  • Bazinul 3: Prima clatire prin imersie.
    • Cu apa purificata osmotic.
  • Bazinul 4: A doua clatire prin imersie.
    • Cu apa tratata osmotic si demineralizata.
  • Bazinul 5: Conversie nanotehnologica.
    • Prepararea suprafetei cu saruri de zirconiu ca sa se asigure adeziunea optima a vopselei care se va aplica in bazinul 8.  
    • Procesul se face la 40ºC.
    • Grosimea stratului de saruri de zirconiu este de ordinul nanotechnologiei de doar 10-12 nanos.
  • Bazinul 6: A treia clatire prin imersie, eliminarea impuritatilor.
    • La bazinul 6 se face si schimbarea instalatiei de transport ridicare a piesei.
  • Bazinul 7: Clatire prin imersie cu apa foarte pura demineralizata obtinuta prin osmoza dubla. 
  • Bazinul 8: Acoperire prin cataforeza KTL.
    • Prin aplicarea de curent continuu dupa imersie, diferenta de tensiune asigura depunerea uniforma a vopselei chiar si in cele mai inaccesibile locuri ale piesei.  
    • Se foloseste vopsea ecologica pe baza de apa, bicomponenta.
    • Culoarea este gri pentru ca ulterior la vopsire sa se vada mai usor locurile unde mai trebuie vopsit. Unii competitori folosesc aceeasi culoare ca vopseaua finala ca sa fie mai usor de vopsit dar pot omite de la vopsit astfel diferite zone.  
    • Grosimea stratului de vopsea dupa KTL este de 50 de microni reusind aceasta grosime datorita:
      • Timpilor de imersie mai lungi.
      • Curentului de puteri mari 300V , 1200A
  • Bazinele 9 si 10:  Clatire
    • Urmand procedurile de ecologizare a procesului, ultimele doua bazine sunt pentru a spala vopseaua in exces rezultand o recuperare de 99%. 

  • Preincalzire la 80ºC.
  • Incalzire – polimerizare – 180ºC timp de 40 de minute
  • Racire

  • Functie de ce piesa este se va trimite la vopsit:
      • Sasiurile se trimit direct la cabina de vopsit de pe aceasta linie. 
      • Alte parti se vor duce la cabine de vopsit auxiliare in alte zone a fabricii.